söndag 21 maj 2017

En fristad

Är det inte så att alla har sin fristad? Jag har min i alla fall, dit jag kan åka om jag vill minnas saker men även lämna kvar det jag inte vill ta med hem. Det finns en viss sorg i att minnas sånt som har betytt mycket men som är borta, men det är oxå en lättnad att jag inte behöver ha det längre.

Ja.. denna helgen har i alla fall varit helt perfekt! Jag har dessutom orkat att ha trevligt, har varit helt slut på kvällarna efter allt socialt men ändå skönt. Jag fick tillbaka mina provsvar och mitt tsh fortsätter att sjunka, däremot höjs vissa andra hormoner men jag hoppas att det jämnar ut sig när det börjar bli ordning i kroppen. Mina utslag i ansiktet börjar sakta men säkert avta, det ploppar upp lite när jag känner den där inre stressen krypa på men ja, jag kan inte göra nånting åt det. Det som gör mig ledsen är att det sätter igång det dåliga självförtroendet och självförakt ganska fort och det blir lixom lite depression av det. Det är psykiskt påfrestande att ha sånt i ansiktet som man visar utåt hela tiden och som är tillgängligt för alla att se.... Men jaha? Jag har lite utslag i ansiktet vadå då? Gör det mig till en sämre människa? Nej!
Jag har spenderat många timmar framför spegeln och gråtit för att jag är rädd för att möta människor som ska hålla på att tycka och tänka om hur jag ser ut och det tar så förbannat mycket energi och ärligt talat, vem är du att döma mig för lite utslag?
Det är såhär jag ser ut nu och det är så det är!
Just nu finns det bara en sak som jag bryr mig om och det är att värdet ska sjunka ännu mer och jag äntligen kan få må bra igen för såhär är ju inte alls roligt att må.

Men hur som helst så även om man har en dålig dag så finns det alltid något att vara tacksam för och det är viktigt att nämna sånt.
Jag är så genuint tacksam för att jag är där jag är idag och att jag tagit mig hit.
Jag är tacksam för dem människorna jag har runt mig och för dem som jag av någon anledning har valt bort.
Jag är tacksam för att jag har tagit det bästa beslutet i hela mitt liv som är att ta hand om mig själv.

God natt på er och kom ihåg att ni är värda det bästa.

"Gud ge mig sinnesro att acceptera de människor jag inte kan förändra,
Mod att förändra den jag kan och förstånd att inse att den personen är jag!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar